Συνεχίζεται με επιτυχία ο δεύτερος κύκλος στρατηγικής του Σπύρου Ριζόπουλου για τη γνωριμία και την ανταλλαγή απόψεων με τους πολίτες της Ηπείρου.
Μετά τις επισκέψεις στους δήμους Μετσόβου, Πωγωνίου, Φιλιατών και στην Ανατολή, την εβδομάδα που πέρασε το οδοιπορικό αυτό είχε τέσσερις νέους σταθμούς: στους δήμους Σουλίου, Κονίτσης, Ζαγορίου και Δωδώνης.
Δήμος Σουλίου, Θεσπρωτία
Την Πέμπτη το βράδυ βρέθηκε στο δήμο…
Σουλίου όπου είχε τη δυνατότητα να ακούσει τα παράπονα των κατοίκων για τον κόμβο σύνδεσης Γκρίκας – Ψάκας τον οποίο η περιφέρεια έχει προσφέρει στην Εγνατία οδό αλλά δεν είναι εφικτό να κατασκευαστεί, για την εκκρεμότητα του διαμετακομιστικού κέντρου, για το ζήτημα των υδρογονανθράκων, για το θέμα του βιοτεχνικού πάρκου, για τη γήρανση του πληθυσμού και την εγκατάλειψη των χωριών καθώς δεν υπάρχει στοιχειώδης ανάπτυξη και για τη συνολική απομόνωση του δήμου.
Παράλληλα, από συγκεκριμένους τοπικούς άρχοντες εκφράστηκαν παράπονα για στραγγαλισμό από την περιφέρεια στην ανεξαρτησία των κινήσεων τους.
Ο Ριζόπουλος αρχικά ξεκαθάρισε ότι διαμετακομιστικό κέντρο με χρήματα της περιφέρειας δεν μπορεί να γίνει. Και συμπλήρωσε ότι όποιος το έταξε ή δεν ξέρει τι του γίνεται ή είπε ψέματα.
Για τον κόμβο είπε ότι πρέπει να κατασκευαστεί από την εταιρεία που θα αναλάβει την εκμετάλλευση της Εγνατίας οδού η οποία όμως θα καθυστερήσει καθώς υπάρχει ένα βασικό ζήτημα έως ότου ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης ολοκληρώσει τα ηλεκτρονικά διόδια και άρα ο ανάδοχος να γνωρίζει τα προσδοκώμενα έσοδα, πριν υπογράψει τη σύμβαση.
Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε και το θέμα για τη σιδηροδρομική γραμμή. Ο Ριζόπουλος επισήμανε ότι είναι άλλο ένα παραμύθι της περιφέρειας και σχολίασε: «στην Παραμυθιά φαίνεται ότι έχουν ειπωθεί πολλά παραμύθια».
Συνέχισε λέγοντας ότι ο κ. Σπίρτζης έχει ξεκαθαρίσει ότι τρένο δεν περνάει από την Ήπειρο και επισήμανε ότι το χειρότερο απ όλα είναι πως στο αναπτυξιακό συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση στην Ήπειρο το θέμα δεν τέθηκε καν ούτε σαν ερώτημα.
Επίσης, από τη συζήτηση διαπιστώθηκε ότι οι υποδομές και οι υπηρεσίες τουρισμού είναι ανύπαρκτες.
Ειδικά για το βιοτεχνικό πάρκο, εξέφρασε την απορία του γιατί καθυστερεί τόσα χρόνια, ενώ για το διαμετακομιστικό κέντρο σημείωσε ότι αν γίνει θα είναι στα πλαίσια της ιδιωτικής πρωτοβουλίας αλλά αυτό προϋποθέτει λύση στο θέμα του κόμβου και της σιδηροδρομικής σύνδεσης.
Σε κάθε περίπτωση, κατέληξε, όλα αυτά απαιτούν κεφάλαια και πρόσβαση σε αγορές κάτι το οποίο η παρούσα Περιφερειακή αρχή δεν έχει ούτε τη γνώση ούτε την εμπειρία να κάνει.

Ζαγόρια
Στα Ζαγόρια τον Σπύρο Ριζόπουλο περίμενε η δυσάρεστη αίσθηση της εγκατάλειψης. Καθώς, εκτός από τους ντόπιους, ελάχιστοι ήταν οι επισκέπτες που κυκλοφορούσαν, αν και Παρασκευή βράδυ. Και απλώς επιβεβαίωσε ότι η περιοχή είναι ουσιαστικά ένας τελείως ξεκομμένος τουριστικός προορισμός και κινείται μόνο σε ένα στενό πλαίσιο εσωτερικού τουρισμού.
Όπως τονίστηκε και στη συζήτηση με τους κατοίκους, η μη ολοκλήρωση σύνδεσης της Εγνατίας με τα Ζαγόρια τα έχει κρατήσει αποκλεισμένα και γενικώς τα Ζαγόρια είναι θύμα έλλειψης της στρατηγικής εξωστρέφειας στην Ήπειρο.
Παράλληλα, τους κατοίκους απασχολεί και το ζήτημα των υδρογονανθράκων. Ο Ριζόπουλος ξεκαθάρισε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι η περιφέρεια δεν έχει μεριμνήσει για να μεταφερθούν τα ανταποδοτικά οφέλη στους δήμους που φαίνεται ότι εμπλέκονται με το θέμα.

Τύρια – Δωδώνη
Το Σάββατο, 28 Απριλίου, στο δήμο Δωδώνης συζητήθηκε το ζήτημα του αρχαίου θεάτρου, η εγκατάλειψη στην περιοχή Λάκκα Σούλι και γενικότερα των χωριών που ερημώνουν. Και μάλιστα σε μια ευρύτερη περιοχή που βρίσκεται κοντά στη διασταύρωση των δύο κεντρικών οδικών αξόνων, της Εγνατίας και της Ιονίας.
Ο Ριζόπουλος ξεκαθάρισε ότι ο βασικός μοχλός ανάπτυξης για την περιοχή είναι, αυτή τη στιγμή, η ολοκλήρωση των εργασιών στο θέατρο της Δωδώνης γιατί ήρθε η στιγμή η Περιφέρεια να παλέψει για να δημιουργήσει ένα ανταγωνιστικό προϊόν απέναντι στην Επίδαυρο.
Γιατί όπως είναι προφανές σε αυτή την περίπτωση θα αναπτυχθεί η τοπική οικονομία σε διάφορους τομείς, όπως η εστίαση, τα ξενοδοχεία, το εμπόριο κ.λπ. Η ανάπτυξη φέρνει θέσεις εργασίας, έσοδα, κατανάλωση κ.λπ.
Τέλος, επισήμανε ως απαράδεκτο ότι επί σειρά ετών βρίσκονται ακόμη στη μέση τα έργα για την οδική σύνδεση Τύριας-Θεσπτωτικού.

Κόνιτσα
Τέλος, το μεσημέρι της Κυριακής στην Κόνιτσα, όπως στην Παραμυθιά και τα Ζαγόρια, ήταν έντονο το παράπονο της απομόνωσης. Από τους κατοίκους τέθηκε ανοιχτά το ζήτημα ότι «δεν μπορεί όλοι οι πόροι να πηγαίνουν στο Μέτσοβο».
Ο Ριζόπουλος απάντησε ότι «το ζήτημα δεν είναι να δακτυλοδεικτούμε μία περιοχή γιατί ακόμη και μέσα στον ίδιο το δήμο Μετσόβου υπάρχουν πολλά παράπονα για τη απομόνωση περιοχών. Το ζήτημα είναι να φτιάξουμε ένα πλαίσιο δίκαιης και ισόρροπης ανάπτυξης έτσι ώστε τα κονδύλια να κατανέμονται και να αξιοποιούνται με το σωστό τρόπο».
Τέθηκε επίσης το θέμα τη μη σύνδεσης της περιοχής με τις βασικές οδικές αρτηρίες, της εγκατάλειψης, της απομόνωσης, της διάλυσης της έστω μικρής αγοράς που υπήρχε στην Κόνιτσα.
Σύντομα, θα ανακοινωθούν οι επόμενοι σταθμοί του οδοιπορικού.

epirusin